Κατηγορίες
Blog

Η Google προσθέτει στο search πιο εξειδικευμένη αναζήτηση podcasts

💡To search results page θα φέρνει πλέον στα αποτελέσματα εξατομικευμένο κατάλογο podcasts με πολλές δυναμικές δυνατότητες.  

Μέχρι πρόσφατα, όταν αναζητούσαμε ένα podcast στο search engine της Google, στα αποτελέσματα βρίσκαμε μεμονωμένα επεισόδια, τα οποία μπορούσαμε να ακούμε απευθείας. 

Εικ. 1: Αποτελέσματα SERP με μεμονωμένα επεισόδια

Με τη νέα λειτουργία, που είναι ήδη διαθέσιμη για τους χρήστες στις Η.Π.Α. και αναμένεται σταδιακά να επεκταθεί και σε άλλες χώρες, όταν ο ενδιαφερόμενος ακροατής αναζητά ένα συγκεκριμένο είδος podcasts, π.χ. “comedy podcast” ή “business podcast”, του εμφανίζεται μια νέα σελίδα με αποτελέσματα με τον τίτλο “Podcasts”. Τα αποτελέσματα του δίνουν την δυνατότητα εφαρμογής φίλτρων όπως, χώρα προέλευσης, διαθέσιμες εφαρμογές (Spotify & Google Podcasts), είδος (comedy, business, wellness, κ.ά.). (Eικ. 2)

Οι σειρές (shows) εμφανίζονται σε ξεχωριστά carousel: «Δημοφιλή podcasts», «Καθιερωμένα podcasts», κ.ά. (Εικ. 3)

Εικ. 2: ΗΠΑ / Αποτελέσματα σε κατηγορία, με φίλτρα
Εικ. 3: ΗΠΑ / Περισσότερες υποκατηγορίες φίκτρων αποτελεσμάτων σε κατηγορία

Μόλις επιλέξει ένα show, του εμφανίζεται μια νέα σελίδα με το «εξώφυλλο» του show, links για ακρόαση στο Spotify & στο Google Podcasts καθώς και ένα shortcut με την ένδειξη “Visit Website”. (Εικ. 4)

Στη συνέχεια, ο ενδιαφερόμενος ακροατής μπορεί να δει μια σύντομη περιγραφή του show, το είδος, την συχνότητα uploading νέων επεισοδίων,  την μέση διάρκειά τους και τα τρία τελευταία επεισόδια: αναφέρεται ο τίτλος και η περιγραφή, ωστόσο ο τίτλος δεν είναι clickable και ο χρήστης δεν μπορεί να μεταφερθεί στο επεισόδιο που επιθυμεί.

Εικ. 4: ΗΠΑ / Σελίδα αποτελέσματος
μεμονωμένης σειράς επεισοδίων

Όταν ο χρήστης είναι συνδεδεμένος στο Google, οι προτάσεις εξατομικεύονται με βάση το ιστορικό περιήγησης του χρήστη, προηγούμενες αναζητήσεις, αποθηκευμένα podcasts και podcast preferences. Ο συγκεκριμένος κατάλογος λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούν στο Google Search οι προτάσεις ταινιών.

Η μηχανή αναζήτησης του Google χρειαζόταν μια πιο επεξηγηματική και τακτοποιημένη λειτουργία όπως αυτή, και με δεδομένο ότι, όπως φημολογείται, το YouTube θα έχει περισσότερες δυνατότητες που θα αφορούν αποκλειστικά το podcasting, υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να δούμε το YouTube να αναδεικνύεται ως υπηρεσία podcasting στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Τι γίνεται στην Ελλάδα;

Στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή έχουμε διαφορά εμφάνισης αποτελεσματων σε desktop & mobile, αλλά δεν έχει γίνει πλήρες roll out αυτής της λειτουργικότητας σε κανένα από τα δύο.

Desktop:

Στα αποτελέσματα για αναζήτηση σε είδη και keywords όπως π.χ. #sports podcasts, εμφανίζει κάποιες σειρές χωρίς φίλτρα και, αν επιλέξουμε κάποια σειρά, θα δούμε την περιγραφή του περιεχομένου της, χωρίς άλλο φίλτρο ή δυνατότητα απευθείας ακρόασης. (Εικ. 5)

Εικ. 5: Ελλάδα / Desktop SERP για το keyword #sports podcasts

Mobile:

Για τις ιδιες παραμέτρους αναζητησης, βγάζει κάποια πρώτα φίλτρα κατηγοριών, αλλά αν επιλέξουμε σειρά, δεν δίνει το profile της σειράς, αλλά επιλογές online άρθρων που την αναφέρουν, χωρίς τη λίστα επεισοδίων και χωρίς καμία επιλογή ακρόασης ακόμα.

Εικ. 6: Mobile SERP για το keyword #podcasts business

Πηγή:  9to5google.com 

Nikos Rossolatos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *