Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό για τη χρήση video στα podcasts, τα ανεξάρτητα networks παραγωγής επιμένουν να επικεντρώνονται στο audio.
Πολλά έχουν γραφτεί και συνεχίζουν να γράφονται για την προσπάθεια του YouTube να πείσει τους δημιουργούς podcasts και audio, να στραφούν στο video.
Μάλιστα, από τις αρχές του έτους ανακοίνωσε ότι θα συμπεριλάβει podcasts στο YouTube Music, ενώ πρόσφατα δημιουργήθηκε ειδική landing page για podcasts εντός της εφαρμογής.
Μεγάλο μέρος της προσπάθειας έχει ως στόχο την προσέλκυση ορισμένων από τα μεγαλύτερα δίκτυα podcast, ενώ παράλληλα η Google δοκιμάζει διάφορα εργαλεία που θα διευκολύνουν την εισαγωγή περιεχομένου podcast στην πλατφόρμα, από creators της DIY σκηνής.
Μένει να φανεί πώς θα ανταποκριθούν τα ανεξάρτητα δίκτυα audio, που συνηθίζουν να τονίζουν το γεγονός ότι δίνουν έμφαση κατά προτεραιότητα στον ήχο.
H ενδεχόμενη απόφαση μετατόπισης του βάρους μας στο video, θα συνεπάγεται σημαντικές επενδύσεις και επιπλέον θα σηματοδοτεί σημαντική διαφοροποίηση της φυσιογνωμίας μας
Αυτή η φράση συνοψίζει την κεντρική ιδέα των δηλώσεων κάποιων ανεξάρτητων παραγωγών.
Άλλοι τονίζουν πως είναι σύνηθες τα brands και οι publishers να ενθουσιάζονται με κάθε νέο format. Ενώ στην πραγματικότητα, το video αντιπροσωπεύει περισσότερο ένα εργαλείο marketing και παρά το γεγονός ότι μπορεί να αποτελεί ένα επιπλέον κανάλι περιεχομένου,
δεν είναι ελκυστικό όχημα για έναν ακροατή.
Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιοι που λαμβάνουν σοβαρά υπ’ όψιν το video και έχουν αρχίσει να προϋπολογίζουν το σχετικό κόστος στα budgets τους. Μάλιστα, έχουν αρχίσει να πραγματοποιούν ήδη λήψεις video σε shows που έχουν format συζήτησης, ενώ στα αφηγηματικά podcasts, η ένταξη του video γίνεται πολύ πιο δύσκολα.
Στα podcasts με αφηγηματικό format η εφαρμογή του video είναι πιο δύσκολη.
Εξάλλου, όπως αναφέρουν, κάθε φορά που παρουσιάζουν δικά τους πρωτότυπα shows, είναι ζητούμενο μέρος του τελικού προϊόντος να έχει τη μορφή video.
Εν κατακλείδι, παρά τις όποιες επιφυλάξεις, οι ανεξάρτητοι δημιουργοί audio περιεχομένου δεν εμφανίζονται κάθετα αντίθετοι στην χρήση του video και συχνά είναι διατεθειμένοι εφόσον χρειαστεί, ακόμα και να προσλάβουν έναν ειδικό συνεργάτη για να παράξει το οπτικό περιεχόμενο.
Ωστόσο, φαίνεται πως είναι μάλλον προτιμότερο να πράξουν κάτι τέτοιο εφόσον είναι πεπεισμένοι πως θα δημιουργήσουν με αυτόν τον τρόπο περισσότερα έσοδα, τα οποία θα τους δώσουν την δυνατότητα να βελτιώσουν το προϊόν που παράγουν, εντάσσοντας σε αυτό χαρακτηριστικά που απαιτούν χρόνο και πόρους, και τα οποία «λειτουργούν» καλύτερα στο μέσο podcast.