Εδώ και πόσα φεγγάρια ψάχνεις τη μαγική φόρμουλα ανάπτυξης για το podcast show σου;
Όσα και να ήταν άξιζαν γιατί μόλις ανακάλυψες τη μυστική τελετουργία που χρειάζεται να ακολουθήσεις για να δεις τα νούμερα σου να εκτοξεύονται!
Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι σήμερα το βράδυ, στις 00:13 ακριβώς, να στηθείς μπροστά στον καθρέφτη του μπάνιου σου με κλειστά φώτα, έχοντας στο αριστερό σου χέρι ένα αναμμένο κεράκι και στο δεξί σου χέρι το μικρόφωνο σου. Στη συνέχεια, πρέπει να επικαλεστείς 3 φορές τον Joe Rogan, χρησιμοποιώντας τη “ραδιοφωνική” χροιά σου.
Αν η τελετουργία δεν πιάσει, δεν χρειάζεται να ανησυχήσεις! Ευτυχώς υπάρχουν 3 πολύ πιο απτοί και συγκεκριμένοι παράγοντες που βρίσκονται μακριά από τον μεταφυσικό κόσμο και επηρεάζουν ακόμα περισσότερο την επιτυχία του podcast show σου.
Ο λόγος, για τον Μήνα, την Ημέρα και την Ώρα δημοσίευσης των επεισοδίων σου.
Μήνας Δημοσίευσης – Η ανακάλυψη νέων podcast shows αυξομειώνεται κατά τη διάρκεια της χρονιάς
Η Fan Study που πραγματοποίησε το Spotify για το 2023, έδειξε πως η συνολική ανακάλυψη νέων podcast shows παρουσιάζει 4 κορυφές κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Πιο συγκεκριμένα:
- H 1η συναντάται τον Ιανουάριο με 10.07% περισσότερα νέα listens
- Η 2η, τον Μάρτιο με +13.16% νέα listens
- Η 3η, τον Ιούλιο με +12.53% νέα listens
- Η 4η και πιο μικρό spike τον Οκτώβριο με +7.39% νέα listens
Αυτοί είναι και οι 4 μήνες στους οποίους είναι πιο πιθανό να αποκτήσεις νέους followers καθώς αναζητούν το επόμενο αγαπημένο τους show.
Βλέπουμε πως οι κορυφές σχετίζονται και με εποχιακές γιορτές που σηματοδοτούν την είσοδο σε μια νέα εποχή/περίοδο, όπως είναι η νέα χρονιά και το καλοκαίρι.
Επομένως, ως podcaster που θέλει να αυξήσει το μέγεθος του show του, είναι σημαντικό να εντύνεις την παραγωγή περιεχομένου καθώς και τις marketing ενέργειες σου 1 μήνα πριν, καθώς και κατά τη διάρκεια των μηνών που παρουσιάζονται οι κορυφές.
Δημοσίευσε παραπάνω επεισόδια, δημιούργησε περισσότερο περιεχόμενο για τα social media, κάνε περισσότερα outreach σε καλεσμένους και “καβάλησε” το κύμα για να σε οδηγήσει στην κορυφή.
Ημέρα Δημοσίευσης – Η ακροαματικότητα κυμαίνεται ανάλογα με την ημέρα της εβδομάδας
Η ίδια έρευνα από το Spotify, δείχνει πως και η μέρα της εβδομάδας επηρεάζει το συνολικό listening των ακροατών.
Η πιο δημοφιλής περίοδος ακρόασης εντός της εβδομάδας είναι οι καθημερινές, με 78% των ακροατών να ακούν τα αγαπημένα τους shows από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή. Αυτό συμβαίνει καθώς οι περισσότεροι listeners ακούν podcasts ενώ πραγματοποιούν παράλληλα μια άλλη δραστηριότητα, όπως το να πηγαίνουν στη δουλειά ή να ταξιδεύουν (71%), να χαλαρώνουν (43%), ή να κάνουν γυμναστική (34%).
Αυτά τα νούμερα ισχύουν και στην Ελλάδα σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήσαμε ως Pineapple Studio σε συνεργασία με το Business Undercover για το Podcasting στην Ελλάδα.
Αντίστοιχα, το υπόλοιπο 22% των ακροατών απολαμβάνει τα podcasts μέσα στο Σαββατοκύριακό, με το πιο δημοφιλείς διάστημα να είναι το 11:00-12:00 αλλά και το απόγευμα.
Για να έχεις τα βέλτιστα αποτελέσματα, έλεγξε τα analytics σου για να δεις ποιες μέρες κάνουν spike τα δικά σου listens. Αν βλέπεις πως τα spikes γίνονται σε διαφορετική μέρα από αυτή της δημοσίευσης των επεισοδίων, είναι σκόπιμο να τεστάρεις να αλλάξεις την ημέρα. Έτσι, κάθε νέο επεισόδιο θα εμφανίζεται σε ακόμα περισσότερους ακόλουθους όταν είναι πιο πιθανό να θέλουν να ακούσουν.
Ώρα Δημοσίευσης – H θεματική του podcast σου συνδέεται και με την ώρα ακρόασης
Όπως κάθε μουσική έχει την ώρα της, έτσι και κάθε podcast έχει τη δική του.
Ανάλογα με τη θεματική του podcast, φαίνεται πως οι ακροατές έχουν συγκεκριμένες προτιμήσεις όσον αφορά την ώρα ακρόασης.
Πιο συγκεκριμένα, τα podcasts με θεματικές σχετικά με τη Θρησκεία & Πνευματικότητα, τις Τέχνες, την Ιστορία, την Υγεία & Φυσική Κατάσταση, την Φαντασία και τις Επιχειρήσεις, συγκεντρώνουν τα περισσότερα listens το πρωί, αλλά και αργά το βράδυ.
Αντίστοιχα, τα podcasts με θεματικές σχετικά με Ψυχαγωγία, Παιχνίδια, Παιδιά & Οικογένεια, αποκτούν περισσότερα listens το απόγευμα.
Παρατηρούμε πως η μέρα είναι χωρισμένη: Εκπαίδευση & Ευζωία το πρωί, Ψυχαγωγία το απόγευμα και το βράδυ.
Σε ποια θεματική κατηγορία βρίσκεται το δικό σου podcast και ποιες ώρες το δημοσιεύεις; Συμβουλέψου ξανά τα analytics σου και εντόπισε αν τα νούμερα ακολουθούν τις παραπάνω τάσεις. Αν δεις πως η στρατηγική σου έχει χώρο βελτίωσης, κάνε τις αντίστοιχες προσαρμογές στην ώρα δημοσίευσης.
Θέλεις να μάθεις τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των ακροατών podcasts στην Ελλάδα;
Αφιέρωσε 3′ και βοήθησε στην χαρτογράφηση του αγαπημένου μας format ήχου.
Μοιράσου τις δικές σου προτιμήσεις και άφησε το email σου για να σε ενημερώσουμε σχετικά με τα αποτελέσματα!
👉 Ξεκίνα εδώ.